Sähkönjakelu keskeytyy noin 10-15 minuutiksi kantaverkkoyhtiö Fingridin 110 kV verkon kytkentätöiden vuoksi Simon ja Kuivaniemen alueilla torstaina 12.8.2021 noin klo 5.00.
Verkostotöitä Ranuantien ja Pohjoispuolentien alueilla Simossa
Uuden Sarvisuon tuulimyllypuiston rakennusvaihe on edennyt siihen vaiheeseen että myllyjen osia aletaan kuljettamaan alueelle Ranuantie – Alaniemen silta – Pohjoispuolentie reittiä. Uusien myllyjen komponentit ovat niin suuria että joudumme korottamaan teiden ylittäviä sähkölinjoja yli standardien. Tästä syystä viikosta 11 eteenpäin noin viikolle 13 asti teemme verkostotöitä alueella josta aiheutuu ajoittain sähkönjakelun keskeytyksiä jokivarressa. Keskeytysten kesto on arviolta 1-2h ja niitä on useampia. Pyrimme tiedottamaan asiakkaille keskeytysalueista nettisivullamme ja mahdollisesti muita kanavia pitkin.
Pahoittelemme keskeytyksistä aiheutuvaa haittaa.
Rantakaira ei tee kiinteistöjen sähkölaitteiden tarkastuksia
Meri-Lapin alueella markkinoidaan tällä hetkellä puhelinmyyntinä kiinteistöjen sähkökeskusten ja asennusten tarkastuspalvelua. Rantakairan alueella osalle asiakkaillemme on puhelun jälkeen jäänyt mielikuva, jossa Rantakairan Sähkö Oy olisi jotenkin tähän tarkastustoimintaan osallinen. Haluamme korostaa että Rantakairan Sähkö Oy ei tee, eikä myöskään teetä, tällaista tarkastustoimintaa kiinteistön sähkölaitteistolle. Rantakairan toimesta asennetaan ja huolletaan ainoastaan sähkökeskuksessa sijaitsevaa sähkömittaria joka ei ole kiinteistön omistajan omaisuutta.
Jos kiinteistösi sähkölaitteisto (sähkökeskus, pistorasiat yms asennukset) kaipaavat uudistamista niin suosittelemme ottamaan yhteyttä paikallisiin sähköurakoitsijoihin.
20kV sähkölinjojen helikopteritarkastuksia Simossa 2021
Rantakairan alueella Simossa suoritetaan sähköverkon tarkastuslentoja helikopterilla viikolla 12/13. Lentoajankohtaa on jouduttu siirtämään hieman eteenpäin alkuperäisestä viikosta 11.
Ajankohta tarkentuu lähempänä ja on riippuvainen vallitsevasta säätilasta kyseisenä aikana.
Tarkastuslennot aiheuttavat lyhytaikaista äänihaittaa matalan lentokorkeuden takia. Pyydämme ilmoittamaan jos tiedossanne on poroaitaus tms eläinsuoja tai vastaava, jonka läheisyydessä lentämistä tulisi välttää.
ilmoitusta päivitetty 19.3.2021
Asiakastietojärjestelmämme uudistuu
Asiakastietojärjestelmämme uudistuu Rantakairan Sähkö Oy:n asiakas, huomioi muuttuneet laskutiedot
Kaikille sähkönsiirtolasku joulukuussa
Olemme uudistamassa asiakastietojärjestelmämme palvellaksemme sinua entistä paremmin. Uudistuksen yhteydessä sähkönsiirto laskutetaan 30.11.2020 saakka ja kaikki asiakkaamme saavat sähkönsiirtolaskun joulukuussa. Tämän jälkeen laskutusrytmi palaa ennalleen.
Sähkönsiirtolaskun maksun saaja ja tilinumero muuttuvat
Järjestelmämuutoksen vuoksi sähkönsiirtolaskun maksun saaja ja tilinumero muuttuvat laskuilla ensi vuonna. Tiedotamme muutoksista lisää myös seuraavan laskun mukana lähetettävällä liitteellä.
Energiatili palvelee jatkossakin sähköverkkoasioissa
Energiatili on sähköisen asioinnin kanava, jonka kautta voit asioida silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Maksuton palvelu on avoinna aina, 24 tuntia vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä. Energiatililtä saat jatkossakin sähköverkkosopimukseen ja sähkönkulutukseen liittyvät tiedot helposti ja ajantasaisesti. Muuttoon liittyvät ilmoitukset tehdään oman sähkönmyyjän online-palvelussa.
Saan yhdistetyn sähkölaskun Oomilta ja Rantakairan Sähkö Oy:ltä, mikä muuttuu?
• Jos olet aikaisemmin maksanut sähköenergian ja sähkönsiirron samalla laskulla, saat jatkossakin yhdistetyn laskun.
• Jos käytössäsi on e-lasku ja olet Osuuspankin asiakas, sinun ei tarvitse tehdä mitään.
Saat jatkossakin laskun verkkopankkiisi. Jos olet jonkin muun pankin kuin Osuuspankin asiakas, hyväksy Oomi Oy laskuttajaksesi verkkopankkisi etusivun ilmoituksesta.
• Jos käytät suoramaksua ja olet Osuuspankin tai Nordean asiakas, sinun ei tarvitse tehdä muutoksia.
Jos olet jonkin toisen pankin asiakas, tee uusi suoramaksuvaltuutus uuden laskun tiedoilla.
• Jos käytössäsi on perinteinen paperilasku, huomioithan uuden maksun saajan ja tilinumeron maksaessasi laskun.
Saan sähkönsiirtolaskun Rantakairan Sähkö Oy:ltä ja sähkönmyyntilaskun joltain muulta myyntiyhtiöltä kuin Oomilta, mikä muuttuu?
• Jos käytössäsi on e-lasku tai suoramaksu, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Saat jatkossakin laskut entiseen tapaan.
• Jos käytössäsi on perinteinen paperilasku, huomioithan, että maksun saaja ja tilinumero ovat muuttuneet.
Laskutusyhtiön muutos
Rantakairan Sähkö Oy:n laskuttajana on aiemmin toiminut Oulun Sähkönmyynti Oy, joka jatkoi toimintaansa Oomi Oy:nä. Oomi läpilaskuttaa Rantakairan Sähkö Oy:n sähkönsiirto- maksut niille asiakkaille, jotka ovat Oomin sähkönmyyntiasiakkaita.
- « Edellinen sivu
- 1
- …
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- …
- 10
- Seuraava sivu »